Planering

Här ligger jag i sängen och filosoferar och planerar. Mattias har varit uppe sedan länge och jag borde väl ha gått upp jag med men jag har en ledig dag och även om kroppen längtar efter både frukost och min runstreak så tycker huvudet att vi ska vara kvar i sängen en liten stund till.

Vad ligger jag här och funderar på då? Jo dels avslutningen såklart. Den är ju på lördag. Vi blir inte så många som det ser ut men jag tror att vi som kommer får det supermysigt! Är du sugen på att komma förbi så anmäl dig på vår fb-sida. Sök bara på 0-24 så kommer vi upp.

Förutom det så kläckte Mattias en underbart bra idé till nästa års säsongsavslutning. Jag skulle vilja köra den redan i början av året. Haha kanske inte som avslutning då utan som en sorts uppladdning kanske man får kalla det för. Kruxet är ju att man inte gärna vill springa/gå så många timmar utomhus då. Därför ställer jag frågan till alla er som läser. Finns det en inomhusbana (löparbana) någonstans, helst i mellanSverige som man kan hyra? Hjälp mig att hitta kontakter. Detta vore grymt roligt att göra nämligen! Det här får bli mitt projekt framöver. Jag är ju sån. Jag behöver ha ett projekt att tänka på och jobba med.

Vad har jag mera funderat på här under morgontimmarna? Jo jag har köpt grönsaker. Eller beställt kanske man säger. Jag har under det här året varit med i någonting som kallas för REKO Enköping. Det är en grupp på Facebook där försäljare och konsumenter träffas. Försäljarna lägger ut vad de har till försäljning till ett visst datum och vi konsumenter beställer. Här i Enköping är det utlämning på onsdagar udda veckor. Detta finns i flera städer och där har jag inte koll på utlämningsdagar. Jag kan varmt rekommendera att handla på det här sättet. Närodlat, man får en personlig kontakt med odlarna/uppfödarna/tillverkarna. En otroligt bra kvalitet har det varit på allt som jag köpt.

Nu såg jag även att ett av ställena som säljer på REKO har hemkörning. Jag fick en leverans av dem på ”så grönt” när jag skickade ut en förfrågan i reko-gruppen då jag ville ge en korg med grönsaker till syrran istället för blommor när hon fyllde år. För inte mera pengar än jag skulle lagt på blommor så fick jag det här vackra grönsakerna.

Korgen var verkligen proppfull! Haha, allt fick inte ens plats om ni kollar till vänster om korgen.

Nu har jag i alla fall beställt leverans varje fredag eftermiddag framöver. Kolla gärna deras hemsida www.sagront.se.

Nepp, nu är jag alldeles för kissnödig för att kunna ligga kvar här. Bäst att dra på sig träningskläderna och ge sig ut på en sväng. Runstreak dag #17. 🏃‍♀️💪😃

Lämna en kommentar