Slutet på sommaren

Nu när luften börjar bli sådär härligt krispig och dimman ligger över fälten på mornarna så är det slut på sötebrödsdagarna även för vår del. Skolan har börjat. Jag har börjat jobba igen efter 6 mån sjukskrivning. Bara 25% än så länge men jag kan tala om att det är mer än tillräckligt för min hjärna för tillfället. 2,5 timme på jobbet, fyra dagar i veckan, kräver minst lika många timmar sovandes i sängen när jag kommer hem. Men det är ändå lite skönt att börja komma ut och träffa lite folk igen.

Bloggen har verkligen varit på sparlåga under sommaren och jag tänker att det ska bli ändring på det. Bloggen kommer inte enbart att handla om fotrally, även om det nog även i fortsättningen kommer att bli den största delen. Jag kommer fortsätta att skriva om mig och min träning samt våra gemensamma träningar och events. De andra kanske slänger in några inlägg de med. Vi får se hur det utvecklar sig.

Sommaren har i alla fall varit jättehärlig! Jag och Mattias avslutade den med att åka på semester till Rämshyttan. Tanken var från början att det skulle vara en promenadsemester. Det blev en längre promenad men helt ärligt så klarar min kropp inte så långt just nu. Det är verkligen jättefrustrerande men det är väl bara att jobba på och att pressa kroppen lite lagom mycket. Istället för promenader så blev det en del fiske. Fiskelyckan lyste med sin totala frånvaro. Kantarellerna hoppade däremot nästan självmant ner i korgen. Jag aldrig i hela mitt liv sett så mycket kantareller. Det handlade inte om att leta svamp. Det gällde bara att vara den som gick först på stigen så var man garanterad att hitta härligt gyllengula kantareller. Veckan både tog och gav energi. Härligast av allt var nog att bara umgås utan att ha någon som helst press på att behöva göra någonting. Inga måsten. Ett par dagar mådde jag lite sämre men att då bara kunna ligga och läsa i stugan en hel dag var underbart det med! Vi har båda börjat med runstreak. Mattias ligger någon dag före mig men vi sprang tillsammans nästan varje dag där uppe. Så mysigt! Ja, förutom älgflugorna då! De är verkligen groteskt hemska!!! Jag älskar att vara i skogen men dessa små monster gör att jag tappat lusten helt och i panik springer ut ur skogen. De är helt hemska. En kväll satt jag och plockade ut en större mängd av dessa ut mitt hår. Fy fasen! De är svåra att få tag på och svåra att ha ihjäl. Dagen efter hittade jag flera vingar i håret eftersom de knipsar av sig vingarna när de landat på en.

Förutom flugorna så var det en riktigt härlig semester! Hoppas även ni haft en bra sommar och att ni som gick maratonmarschen är ordentligt återhämtade! Jag har fortfarande blånaglar som jag väntar på ska ramla av. Den senaste ramlade förra veckan. Bara två kvar nu.

Nästa helg är det dags för vår avslutning i Köping. Har du inte anmält dig/er än så är det hög tid nu! Gå in på vår sida på Facebook och klicka i att du kommer på det evenemanget.

Lämna en kommentar