Vandringens dag

Jag fick precis reda på att den 14/9 är det vandringens dag. Jag är rätt dålig på det här med att fira dagar. Det finns ju dagar för precis allt och väldigt mycket känns ju inte som de är värda att fira just för mig. Här känner jag dock att det kommer en dag som jag vill uppmana alla att fira. Alla ni som inte kan/vill vara med på vårt avslutningsfirande hoppas jag istället hakar på detta.

Här fick jag med mig äldsta dottern ut på min run streak. Jättehärligt om ni frågar mig. Inte lika härligt om ni frågar henne.

Men efter vi hade sprungit klart så gick vi sista halvan av rundan. Att promenera tillsammans är någonting jag verkligen rekommenderar alla att göra. Ett bättre tillfälle att prata om allt mellan himmel och jord finns knappast. Elsa höll med. Tidigare gick vi ganska mycket tillsammans men iom min sjukskrivning så har det glömts bort. Vi kom fram till att vi saknar det här med att gå och prata tillsammans!

Har du inga barn som du kan ut och gå med på vandringens dag så ta en sväng med en vän eller kollega. Gör en macka, ta med kaffetermosen och sätt dig ensam i skogen. Det finns ju ingenting som är skönare för själen än det! Eller förgyll en äldre släktings dag. Ta med hen till parken, ett fik, en bondgård eller annat härligt. Gå en liten sväng och ta sedan fram kaffekorgen. Garanterat uppskattat då många äldre kanske inte tar sig ut på egen hand.

Jag såg att Friskis och Svettis i Västerås anordnar vandringar i grupp just för att fira denna dag. Ett otroligt trevligt initiativ tycker jag.

Nu ska jag snart ut på min RS #8. I över en vecka har jag nu sprungit en kortare sväng varje dag. Kroppen svarar faktiskt riktigt bra på det! Inte ont någonstans, även om det vissa dagar känns mera stumt och jobbigt i vaderna än andra. Heja mig! 😄

Lämna en kommentar