Insamling till förmån för Cancerfonden.

Vi i laget har en önskan att göra någonting mera än att bara själva synas på bloggen och i sociala medier i och med vår medverkan i maratonmarschen. Att använda detta forum till att göra någonting bra. Därför har vi bestämt oss för att starta en insamling till förmån för Cancerfonden. Den kommer pågå från idag den 4/4-19 till dess att årets maratonmarsch är slut.

Vill ni skänka en slant så går det bra att söka på 0-24 på cancerfondens hemsida alternativt att trycka här och komma direkt till vår insamling.

Väldigt enkelt är det att swisha BESEGRA 50468 till nummer 90 1951 4.

Lite bakgrund till varför det blev just Cancerfonden. Nu kan jag (Elin) bara tala för mig själv men för mig har cancerdiagnoser i olika stadier och former varit väldigt närvarande i mitt liv de senaste åren. Det har drabbat nära anhöriga, vänner, bekanta, kollegor. En gammal vän gick bort tidigare i år och lämnade kvar en tom plats kring middagsbordet där hen skulle dela så många viktiga stunder med sin familj. En annan vän har fått besked om att sjukdomen kommit tillbaka. Detta strax innan hen skulle bli friskförklarad, dvs 5 år cancerfri. Själv har jag i flera år haft cellförändringar på livmodertappen. Jag går och tar cellprov med 4-6 mån mellanrum. Jag har opererats två gånger. Så kallade koniseringar då de tar bort en bit av livmodertappen. Tyvärr så kommer cellförändringarna tillbaka varje gång. Just nu väntar jag på svar från läkarna om det är så att det blir ytterligare en konisering eller om de behöver ta bort hela livmodern. Jag är glad och tacksam för att de har mig under uppsikt och att operationerna sker i förebyggande syfte innan det blir för allvarligt.

Jag är ensamstående och jobbar inom vården. För tillfället sjukskriven och har alltså inga stora summor att ge. Däremot tror jag att de allra flesta av oss har möjlighet att skänka lite. Det är tanken med vår insamling. Att om alla som vill och kan bidraga till forskningen skänker så lite eller mycket den vill så blir det tillsammans en summa som tillsammans med andra insamlingars summor kanske kan göra så att den där familjen som i framtiden riskerar en tom stol vid middagsbordet istället får många många middagar där alla är samlade.

Lämna en kommentar